Wilde dolfijnen, OEPS een haai!, rust, sunset - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Astrid Mulder-Krom - WaarBenJij.nu Wilde dolfijnen, OEPS een haai!, rust, sunset - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Astrid Mulder-Krom - WaarBenJij.nu

Wilde dolfijnen, OEPS een haai!, rust, sunset

Door: Astrid Mulder

Blijf op de hoogte en volg Astrid

22 Juli 2015 | Verenigde Staten, Key West

Wij zitten in Key West en hebben dus een extra nachtje in het hotel Lighthouse Court geregeld. We moeten wel naar een andere kamer, dus toch weer de koffers inpakken. We kunnen de koffers wel laten staan. Deze worden verkast voor ons terwijl wij mee gaan op een dolfijnentocht. Wij gaan met Dolphin watch en onze kapitein heet Billy. We hebben de boot voor onszelf. Wat een luxe. We kunnen lekker uit de zon zitten. Er is vers fruit en lekker koel water aan boord. Billy legt uit dat we eerst langs een gebied gaan varen waar veel vogels zitten, vervolgens gaan we op zoek naar de dolfijnen en dan kunnen we nog een uur snorkelen. Klinkt goed.
Hij vertelt veel, maar laat ons ook rustig onze gang gaan. We zitten heerlijk. Het is prachtig weer en bijna windstil. Het is net of we door een ansichtkaart varen. De zee is prachtig blauw, dan weer turquoise en ontzettend helder. We kunnen het koraal zien. Na 40 minuten varen naderen we het gebied waar meestal dolfijnen zitten. Hier ligt nog een boot van Dolphin Watch. En ja hoor dan zien we ineens 2 vinnen omhoog komen. Zo gaaf. Een moederdolfijn en kind. Al gauw zwemmen er meerdere dolfijnen om ons heen. Er zwemmen er zelfs een paar richting onze boot. De dolfijnen zwemmen onder ons door. Billy geeft aan dat de dolfijnen niet willen spelen, maar waarschijnlijk in een soort van slaap zijn. Ze zwemmen nl. direct weer weg. We volgen ze langzaam. Hij wil ze niet storen in hun normale ritme. Steeds zwemmen ze op afstand om de boot heen. Het is een prachtig gezicht. Als we een half uur (dit had ook de hele dag mogen duren) vol bewondering hebben gekeken, varen we verder. Billy brengt ons naar een plek waar we kunnen snorkelen. Ook hier is het prachtig. We krijgen onze snorkelspullen en flippers. Eerst nog even gecheckt voor Pieter of er geen haaien zijn. Nee nog nooit gezien. En schildpadden? Ja die zwemmen hier wel rond. Maar dan moet je mazzel hebben om ze te zien. We springen over boord. Inez moet even wennen, maar als ze weer vertrouwd is met de snorkel is het oké. Billy neemt nog wat foto's van ons en springt dan ook te water. Het water is gewoon warm. We zien prachtige vissen, koraal. Billy wijst ons op een school vissen. Het is heerlijk in het water.
Als we na een dik uur richting de boot zwemmen, geeft Ronald aan dat hij een hele grote vis heeft gezien op de bodem. Wij gaan allemaal even kijken. Inderdaad groot en met 2 vinnen op zijn rug. Zal het een haai zijn? Even checken bij Billy die inmiddels weer op de boot zit. Volgens Billy zou het een nurse shark kunnen zijn. Een haai dus. Ronald duikt nog een keer onder om nog een keer te kijken. Hij beschrijft vervolgens nogmaals de vis. En ja hoor volgens Billy is het een verpleegsterhaai. Inez, Jillian en ik zwemmen toch maar even richting de boot. En Pieter ook hoor!
Ronald gaat nog een keer kijken. Hij zegt dat de haai aan het wegzwemmen is. Pieter springt weer te water. En uiteindelijk Jillian ook. Samen met Ronald zwemmen ze achter de haai aan. Inez en ik staan veilig op het platform van de boot. Volgens Billy doet deze soort haaien niets. Als iedereen weer aan boord is, dobberen we nog een tijdje rond. Billy heeft verse ananas klaargemaakt. Hij vertelt dat hij eigenlijk altijd vakantie heeft. Hij zit de hele dag op het water, zijn klanten zijn altijd blij. Hij kan snorkelen, dolfijnen spotten. We kunnen het alleen maar beamen. Zo zitten we nog een tijdje te kletsen. Het is zo mooi op het water. Uiteindelijk moeten we toch weer terug. We zijn om 14:00 uur weer bij de kade. Een mooie ochtend die om 9:30 uur begon.
Ook deze trip is weer om in te lijsten.
Als we bij het hotel weer inchecken, vertrouwt de receptiemedewerkster ons toe dat we een super kamer hebben. Eentje met een splitlevel. Een bed boven en beneden. Het is net een huis. Zo mooi.
We besluiten lekker te gaan zwemmen in het zwembad, maar blijven wel uit de zon. We zijn allemaal verbrand op onze rug. Dat krijg je van snorkelen. We appen wat met Holland. En doen verder niet veel. 's Avonds willen we de zonsondergang bekijken. Op Key West moet deze prachtig zijn. Je kunt echt de zon in de zee zien zakken. Billy heeft ons verteld waar wij moeten zijn. Gisteren lag er nl. een eiland in de weg ;-)
We moeten bij Rocky Beach zijn. Als we daar aankomen, moeten we nog toegang betalen. Terwijl wij met 10 minuten weg zullen zijn. Er staat een oude parkranger. Als hij ons hoort praten, vraagt hij in gebrekkig Nederlands of wij Hollanders zijn. Als wij dit beamen, wil hij een special prijs met ons maken. We krijgen iets korting. Bedankt hé!
Het uitzicht op de ondergaande zon is prachtig. We nemen veel foto's. En voor we het weten is de zon binnen een paar minuten onder. Vooral het laatste stukje als de zon in de zee zakt, gaat binnen een paar seconden voorbij. Wauh!
We hebben trek. In Duvalstreet gaan we naar de italiaan. Het is heerlijk. Nog even een rondje door Duvalstreet. Morgen gaan we Key Lemon Pie eten en dan terug naar Miami.

Lighthouse Court Hotel Key West
902 Whitehead St, Key West, FL 33040

• 23 Juli 2015 - 06:47

Corrie Huysmans:

Wat hebben jullie een mooie vacantie, de tijd vliegt om.
    Het is erg leuk om het allemaal te lezen.

Tante Corrie

• 23 Juli 2015 - 08:16

26 Juli Riet Krom :

Wat leuk dat tante Corrie jullie volgen , jammer dat het niet lukte met Skype er kwam geen verbinding, wat een mooi gezicht die dolfijnen weer een hele belevenis geniet nog een paar dagen en dan weer op huis aan, ik gaan het weer missen iedere morgen even kijken wat jullie beleeft hebben liefs mama ,oma