Disney World, Frozen, achtbanen, vuurwerk, af! - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Astrid Mulder-Krom - WaarBenJij.nu Disney World, Frozen, achtbanen, vuurwerk, af! - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Astrid Mulder-Krom - WaarBenJij.nu

Disney World, Frozen, achtbanen, vuurwerk, af!

Door: Astrid Mulder

Blijf op de hoogte en volg Astrid

16 Juli 2015 | Verenigde Staten, Orlando

Vanochtend weer vroeg wakker. We hebben nog steeds last van het tijdsverschil, maar ook de mobiel van Ronald is een stoorzender...
Maar goed we gaan naar Disneyworld dus op tijd eruit kan geen kwaad. We zitten 10 minuten rijden van Disneyworld af. Maar moeten nog kaartjes kopen dus willen we erop tijd zijn. Disneyworld bestaat uit 4 parken: Epcot, Hollywood Studios, Animal Kingdom en Magic Kingdom. Wij gaan vandaag naar Magic Kingdom. Inez heeft het er al dagen over dat ze eindelijk haar prinsessen in het echt gaat zien. En eigenlijk gaat het voornamelijk om Elsa en Anna van de film Frozen.
We rijden om 8:30 uur de enorme parkeerplaats op. Disney is een gestroomlijnde machine. We worden in een treintje gezet, vervolgens door met de monorail en staan om 9:00 uur voor de poort. En heel veel dollars armer. Het is gewoon niet normaal wat je met z'n vijven kwijt bent voor 1 dag Disney. Het blijft slikken.
Het is al bloedheet als we Mainstreet oplopen. We lopen gelijk tegen een fotomoment met Minnie en Pluto aan. Altijd leuk. Meteen maar in de rij. Ronald in de rij voor Minnie, wij in de rij voor Pluto. Heel uitgekookt, want als wij eerder klaar zijn, kunnen we zo weer bij Ronald aansluiten. We voelen het zweet al langs ons rug naar beneden lopen. Maar we zeggen tegen elkaar: je zal maar in dat pak zitten. Dan heb je het pas echt heet. Inez wordt geknuffeld door Pluto en ook Jillian wil nog op de foto met hem. Snel naar Ronald en we kunnen binnen een half uur ook met Minnie op de foto. Minnie neemt echt de tijd. Het gaat niet zo gehaast als in Parijs. We hebben nu eerst behoefte aan koffie, dus op naar Starbucks. Als we koffie hebben, hoost het inmiddels van de lucht. Getver. Zal het nog droog worden? We zien iedereen met poncho's lopen. De onze liggen nog in de koffer op de hotelkamer. Zo ook onze paraplu. We zijn nog niet ingesteld op het klimaat. Zo is het bloedheet, zo regent het.
Zodra het droog is gaan we richting Fantasyland. Eerst maar op de foto met Elsa en Anna van Frozen. We lopen een soort van kasteel in en slingeren een uur tussen de poortjes voordat we Inez op de foto kunnen zetten. Maar Inez is zo blij als het gelukt is. En ook nog 2 handtekeningen gekregen. Ze straalt. We hebben het ervoor over om ook nog in de rij te gaan staan voor Rapunzel en Assepoester. Inez is in de wolken.
De achtbaan van de zeven dwergen smaakt Inez ook wel naar meer. Dat is eigenlijk ook wel leuk. Dus op naar Frontierland. De Splashmountain gaat het worden. Wachttijd 1,5 uur. Zo niet fijn. Ik zou wachten om een foto te maken. Helaas zijn ze mij toch ontschoten. Maar Splashmountain was wel heel gaaf. Inmiddels is het 18:00 uur dus eerst maar iets eten. Een hotdog. We zien nog een eekhoorntje tijdens het eten.
Na het eten op naar Big Thunder Mountain. Ook weer een wachttijd van 1,5 uur. Maar deze is ook weer voor herhaling vatbaar. Inez heeft helemaal een zere keel van het gillen.
Pieter en Jillian vinden het best. Het park is het origineel van Disneyland Parijs. Dus voor hun komt alles bekend voor. Dit park is alleen iets groter en duurder. En tijdens het wachten hebben ze allerlei speelactiviteiten met 3D-animatie om de kinderen bezig te houden.
Het is inmiddels 21:00 uur en al donker. We zijn precies op tijd om de lichtjesparade te zien. Prachtig. Dan lopen we door richting Mainstreet voor het vuurwerk bij het kasteel van Doornroosje. Eerst krijgen we allerlei lichtpresentaties op het kasteel te zien. En dan om 22:00 uur barst het vuurwerk los. Waauuuuhhhh!
Onze voeten staan inmiddels ook in de brand. We hebben het gehad. De jetlag, de hele dag Disneymuziek, veel mensen om ons heen, de hitte. Het is klaar!
Een ijsje en dan richting het hotel. We zijn om 23:30 uur weer terug. Inez is in de auto al in slaap gevallen. Maar na het tandenpoetsen gaat het lichtje echt uit. Zodra ze haar bedje ziet, is het gebeurd. Maar ook Pieter en Jillian slapen inmiddels als een roos.
Morgen staat Seaworld op het programma. Orkashow en dolfijnen aaien.
Wordt vervolgd...

Comfort Inn Maingate
7675 Irlo Bronson Memorial Highway
Orlando FL 34747

• 17 Juli 2015 - 07:20

Bianca:

Wauw! Te gek allemaal weer en wat een tempo. Inez helemaal in de wolken, haar vakantie is al goed. Ik ben heel benieuwd naar Seaworld. Ook weer leuk om te lezen. We reizen gewoon weer mee op deze manier. Have fun! Ik nog 3 dagen werken en dan begint ons avontuur! Tot later....!

• 17 Juli 2015 - 08:19

Riet Krom :

Lieve luitjes wat een belevenis Inez wat heb je als je thuis komt veel te vertellen pieter en jillian het is veel groter dan Parijs denk, Astrid ik volg het weer iedere dag. Liefs mama

• 17 Juli 2015 - 09:19

Sandra:

Wat een super vakantie! Leuk om jullie weer te kunnen volgen in "De avonturen van de Muldertjes"! Heel veel plezier nog.

• 17 Juli 2015 - 19:58

Tekla:

Mooi he dat disneyworld, inderdaad niet te vergelijken met Parijs, waar alles toch veel kleinschaliger is. Geniet ervan tot gauw Veel plezier morgen bij sea world

• 18 Juli 2015 - 17:55

Ann:

Lieve Allemaal,
    Wat hebben jullie al veel gedaan.En ik zie het al voor me Ronald de driver en Astrid the organisator of the trip.Heel leuk om te lezen.
    Maar heerlijk genieten,en heel veel plezier voor jullie allemaal.
    Gr Ann en Theo.