Back in Miami, Ocean Drive by night - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Astrid Mulder-Krom - WaarBenJij.nu Back in Miami, Ocean Drive by night - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Astrid Mulder-Krom - WaarBenJij.nu

Back in Miami, Ocean Drive by night

Door: Astrid Mulder

Blijf op de hoogte en volg Astrid

23 Juli 2015 | Verenigde Staten, Miami

We gaan vandaag de Keys verlaten en terug naar Miami. We hebben nog 1 nacht in Florida in het hotel waar wij begonnen zijn. Het Courtyard Miami Beach in South Beach Miami.
Voordat we uit Key West rijden, kopen we nog 2 stukjes key lemon pie, nog een stukje fudge en een chocolade koek voor onderweg. En natuurlijk een bakkie koffie bij Starbucks. Als ik de koffie heb, stap ik bijna bij de verkeerde auto in. Ook wit en groot. De chauffeur keek heel vreemd op toen ik de deur opende aan de bijrijderskant. Sorry!
Het blijft een lange rit van Key West naar Miami. Een lange weg van 268 km. De uitzichten zijn echter prachtig.
Voordat we Miami in rijden, gaan we eerst nog even de wijk Coral Gables bekijken. Hier staan mega huizen, echter niet altijd onze smaak. Voordat we deze wijk in kunnen rijden, moeten we eerst langs een slagboom. Ik heb gelezen dat John Travolta hier ook ergens moet wonen. Helaas niet gezien.
We besluiten snel door te rijden, want het is druk op de weg. Het is één grote file richting South Beach, zowel naar als uit. Hier moeten we dus morgen wel rekening mee houden als we terug naar het vliegveld moeten.
Als we in het hotel zijn, kleden we ons snel om voor het strand. Het is continu of er een fohn aan staat. Een warme wind voelen we om ons heen. Na een uurtje gaan we even afkoelen in onze rooftop-zwembad. We kijken over Miami heen.
We willen op tijd gaan eten en daarna nog even naar Ocean Drive lopen. Dit moet de place to be zijn 's avonds. Na een hamburger met patat lopen we op Ocean Drive. Het aantal bijzondere auto's valt nog wat tegen. Er loopt wel een hoop raar volk rond. We gaan nog een stukje verder de boulevard op en besluiten een mega-cocktail te nemen. We kunnen dan even rustig zitten en ondertussen om ons heen kijken. De cocktail is supergroot met 5 rietjes en een knipperend lampje erin. De prijs is ook mega! Maar goed het is onze laatste avond in Florida. Dus we doen het!
Hier zien we wel de porsches, camero's, ferrari's etc. voorbij rijden. Een lange sliert van auto's. En ook mensen op rolschaatsen net als op tv.
De cocktail is avondvullend. We nemen de tijd. De plek waar wij zitten is een en al verlichting. De mensen lopen af en aan.
Maar we zijn ook moe, dus lopen rustig terug naar ons hotel. 2 straten terugzakken. Onze voeten zijn heet en we willen alleen nog maar liggen.
We zijn het erover eens dat Miami niet het hoogtepunt was van onze vakantie in Florida. Het is er druk, veel zwervers en raar volk.
Morgen vliegen we terug richting Brussel. We vliegen om 16:55 uur. En dienen 3 uur van te voren op het vliegveld te zijn. Dus dat wordt alleen nog 's ochtends ontbijten, koffers inpakken en verder niets. Geen tijd om te shoppen!

Courtyard Miami Beach South Beach
1530 Washington Avenue, South Beach
Miami Beach, FL 33139

• 24 Juli 2015 - 07:07

Bianca:

Jullie zitten aan het eind van de vakantie, helaas. Voor ons gaat het nu eindelijk beginnen! Het was weer gezellig om jullie verhalen te lezen. Wat een happening weer voor jullie. Goede terugreis gewenst en tot later! Liefs van ons uit Limmen. We zwaaien uit het vliegtuig naar elkaar.

• 24 Juli 2015 - 12:06

24 Julie 2015 Riet Krom :

Lieve Ronald Astrid Pieter Jillian en Inez ,weer even een berichtje van mij , wat een mooie reis hebben jullie gemaakt en dat in een paar dagen voorbereid , knap Astrid en Ronald voert alles maar uit nog even genieten op het strand en het hotel en nu een voorspoedige thuis reis naar Brussel dan nog een paar uur auto rijden en dan weer veilig thuis liefs mama ,oma we gaan het de avonturen uit Amerika wel missen daaaag mam

• 24 Juli 2015 - 17:14

Kees:

Weer een mooie reisverslagen Astrid. Wat hebben jullie weer veel indrukken hebben opgedaan, prachtig allemaal. Wij zien en spreken elkaar spoedig en jullie, Ronald, Astrid, Pieter, Jilian en Inez een hele voorspoedige en veilige reis terug naar Holland. Groetjes De jonkies, Kees

• 24 Juli 2015 - 22:30

Ann:

Hallo Allemaal,
    Genoten van je prachtige verslagen Astrid. Alvast een hele goede reis terug en heel veel liefs voor jullie allemaal.
    Heel veel groeten van Ann.