Seaworld, dolfijnenknuffel, soakzone, sec of fame - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Astrid Mulder-Krom - WaarBenJij.nu Seaworld, dolfijnenknuffel, soakzone, sec of fame - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Astrid Mulder-Krom - WaarBenJij.nu

Seaworld, dolfijnenknuffel, soakzone, sec of fame

Door: Astrid Mulder

Blijf op de hoogte en volg Astrid

17 Juli 2015 | Verenigde Staten, Orlando

We gaan vandaag Seaworld in Orlando bezoeken. Dit park is gelukkig niet zo druk en groot als Disneyworld. Het gaat om 9:00 uur open en we staan ook echt 9:00 uur binnen. Thuis hadden we 1 dag voor vertrek al kaartjes via internet besteld. En als verrassing voor Pieter, Jillian en Inez een ontmoeting met een dolfijn geregeld. Je mag dan een dolfijn aaien. Het is al bloedheet en we voelen de straaltjes al lopen. We gaan gelijk door naar het bassin voor de ontmoeting met de dolfijnen. Wat zijn dolfijnen toch leuke beesten. Zo blij en ze springen expres boven water waar de mensen staan, zodat ze lekker nat worden. Pieter, Jillian en Inez vinden het aaien fantastisch. De dolfijn voelde aan als een opblaasdolfijn volgens Inez. Toch was het een hele echte! Ze mochten commando's geven en uiteraard werden ze flink nat. We hebben heel wat foto's gemaakt. Naast alle dolfijnen, orka's, zeeleeuwen, schildpadden etc staan er ook allerlei attracties in Seaworld. Een Splash, maar ook doodenge achtbanen, waaronder een manta. Je hing dan onder de achtbaan net of je onder een rog zit. Niemand durfde erin. Wel zijn ze met z'n drieën in de Splash geweest en wij aan de koffie. Makkelijk alweer. Toch is het ook altijd puzzelen om alle shows te kunnen zien.
De orcashow van Shamu stond bovenaan op de verlanglijst. De kids wilden in de "soak zone" zitten. In deze zone wordt je gegarandeerd nat. De orca's zijn zo getraind dat ze meerdere keren met hun staart golven water over de rand van het bassin slaan. Dit redden ze makkelijk tot de eerste 15 rijen. Er gaat dan een gegil door het stadion. Ook doen ze regelmatig een sprong vlak bij de randen. Je wordt gewaarschuwd als je daar gaat zitten, maar nog zitten er mensen met hun camera's en mobieltjes. We hebben heel wat mensen met hun tas vol water weg zien lopen. De show was zo mooi dat we hadden besloten direct nog een keer te gaan kijken. Jillian en Inez gingen nu zo zitten dat ze de orka's bijna konden aanraken als ze uit het water schoven. Weer drijfnat, maar met een grote glimlach kwamen ze naar ons toe.
We hadden gelijk besloten om ook naar de avondshow te gaan ondanks dat we na de show nog 1,5 uur moeten rijden naar Crystal river.
En ja je bent maar 1 keer in Seaworld.
Op naar de dolfijnenshow. We zitten op tijd om een goede plek te hebben. Wat een show. Hier is dolfinarium niets bij. Er vliegen mensen door de lucht verkleed als een vogels. De dolfijnen springen uit het water, hebben mensen op hun rug. Het gaat in één groot tempo door.
Dan nog naar de zeeleeuwenshow. Die is weer heel komisch. Met op het eind nog een grote walrus die buikspieroefeningen doet.
Wij zijn wel moe maar lopen opnieuw naar de andere kant van het park. Op naar de avondshow van de orka's. Er staat een dj te draaien om de mensen bezig te houden. En echt Amerikaans: uiteindelijk vragen ze om te gaan dansen en heb je kans om te worden gefilmd. Deze beelden verschijnen dan direct op een groot scherm in het stadion. Nou na New York Times Square moet dit ons ook lukken toch? We kunnen precies zien wanneer de camera onze kant opdraait. Alleen Inez wil nog samen met mij meedansen. De rest vindt het wel goed. En ja hoor... ik ben wel geteld een paar seconden te zien op het grote scherm. Snel een foto. Ha ha!
De avondshow is prachtig met muziek, lichten. Het lijkt wel of de orka's nog harder hun best doen om zoveel mogelijk mensen nat te maken.
De meest mooie sprongen krijgen wij te zien. We lopen echt met een wauh-gevoel naar buiten. Wat een prachtige dag was dit.
Op naar de auto nu komt de bittere pil. We moeten nog 1,5 uur rijden naar Crystal River. Het is al aardedonker buiten. De kinderen vallen al snel in slaap. Uiteindelijk zijn we om 23:30 uur bij het motel. Gelukkig hadden we deze al gereserveerd en hadden we van te voren aangegeven dat we laat zouden aankomen, want alle kamers zijn vol. We krijgen de sleutel. Mobiels en camera's op de oplader. En naar bed. Weer met z'n vijven in 2 bedden. We zijn zo moe, het maakt ons niet uit. We slapen direct. De wekker staat klaar op 5:00 uur in de ochtend. Morgen zwemmen met manatees (zeekoeien). We hebben er zin in.

Days Inn Crystal River
2380 NW Hwy 19, Crystal River, FL 34428

• 19 Juli 2015 - 08:14

Riet Krom :

Dit hadden we gisteren even gemist af en toe kijken maar nog geen verslag maar je had even geen WiFi Ronald , maar dit maakt alles weer goed wat zien jullie veel en Ronald jij doen net of je in Nederland rijdt ,knap hoor liefs mam oma