Goodbye, Rhode Island, New York, 2xBrooklyn Bridge - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Astrid Mulder-Krom - WaarBenJij.nu Goodbye, Rhode Island, New York, 2xBrooklyn Bridge - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Astrid Mulder-Krom - WaarBenJij.nu

Goodbye, Rhode Island, New York, 2xBrooklyn Bridge

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

29 April 2014 | Verenigde Staten, New York

Vandaag is het dé dag. Op naar New York City.
We zijn vanochtend weer voorzien van een heerlijk ontbijt door John. Ik heb besloten nooit meer te gaan kamperen ;-)
Geen afwas, geen gedoe met lekke luchtbedden, geen scheerlijnen waar je over kunt vallen. Deze manier van reizen is heel luxe.
De afgelopen 2 dagen waren echter bijzonder luxe. Eén van de hoogtepunten van onze vakantie.
Rond 10:30 uur nemen we afscheid, maar beloven elkaar ooit weer ergens te ontmoeten. Waar dan ook. Het was echt gezellig.
Als we Boston uitrijden twijfelen we of we nog langs de kust van Rhode Island zullen rijden. De kust moet daar echt prachtig zijn met prachtige buitenverblijven. Het gedeelte waar deze huizen staan, heet New England. Dit is het meest Europese deel van Amerika. In het plaatsje Newport staan een aantal mansions uit de 18e eeuw. Onder andere de mansion "The Breakers". Dit is een voormalig buitenverblijf van de steenrijke familie Vanderbilt. Het bestaat uit 70 kamers. En nieuwsgierig als ik ben, zou ik het heel graag willen zien. We twijfelen, want het rijdt niet zo snel als dat we direct over de interstate zouden gaan. Maar de zon schijnt en het weer nodigt uit om toch naar de kust af te buigen. We stellen de tomtom opnieuw in op de plaats Newport. We gaan over een prachtige brug en rijden Newport rond 13:30 uur in. Het is een gezellige plaats. Ik ren de VVV binnen voor een plattegrond en ren weer terug naar de auto. Het is echt jammer dat we niet meer tijd hebben. Het ziet er zo gezellig uit.
We rijden direct door naar de "Breakers". Het huis is echt mega groot. Je kunt een rondleiding krijgen door het huis. Wij besluiten een ronde om het huis te doen. We maken gelijk van de gelegenheid gebruik om ons broodje op te eten op een bankje. We lunchen heel makkelijk. Kaiserbroodjes uit de supermarkt. Broodbeleg: nutella of jam of kaas.
Water erbij en klaar. Snel allemaal naar de wc. En de tomtom instellen op NEW YORK CITY. De tomtom geeft aan dat we rond 17:15 uur bij ons hotel Courtyard New York Manhattan Midtown East, 866 Third Avenue zullen zijn. De kortste route is dit.
Maar ja die Brooklyn Bridge hé! New York via die brug rijden met uitzicht op het vrijheidsbeeld! Dat is toch ook wel een hoogtepuntje.
Ronald stelt de tomtom opnieuw in als we vlakbij New York zijn. Het apparaat werkt feilloos. We rijden eerst over een brug New York in. Eigenlijk rijden we dus al in Manhattan. Er zitten er 5 te stuiteren in de auto. Kijk, kijk! We worden omringd door gele taxi's. We filmen, fotograferen tegelijk. Oh ja Ronald is ook nog aan het sturen. Ik moet zeggen het is druk en hectisch, maar ik denk dat Ronald de Parijse Périphérique erger vond. De wegen zijn hier wel slecht. We hobbelen en racen met het verkeer mee.
Als we na de Williamsbridge op de borden de Brooklyn Bridge lezen, is het wel heel gaaf om hier te rijden. We worden zo de Brooklyn Bridge opgeleid. Als Ronald zich afvraagt wie er ooit over deze brug heeft gereden. Zeggen er nog 4: wij!
We zien aan onze rechterkant in de verte het vrijheidsbeeld. Super.
Als we de brug afrijden, keren we om, om direct weer de brug over te rijden. We moeten tenslotte naar Manhattan, naar de 3e Avenue. Een cadeautje.
Het rijdt heel overzichtelijk. Het is gewoon een kwestie van tellen. Wat een stad. Dit leeft hoor. Als we 2 agenten passeren, die naar ons kijken, omdat we met allerlei camera's bezig zijn. kan ik het niet laten om even mijn duim op te steken. Hij moet lachen. Hij zal wel denken, daar heb je weer zo'n toerist. Jillian hangt met haar hoofd uit het raam op zoek naar het hotel. Het hotel moet tussen 52ste en 53ste straat zijn. We kijken allemaal naar rechts.
Ineens zegt Pieter dat hij het hotel links ziet. Helaas we rijden uiterst rechts dus we kunnen niet meer naar links. We rijden door en nemen een aantal bochten en rijden terug. Veel straten zijn eenrichtingsverkeer. Als we er bij de 51ste weer opkomen, kijken we dus nu allemaal naar links. Ja en dan zien we het hotel. We hadden verwacht dat we bijna niet zouden kunnen parkeren, dus zitten we allemaal met iets in ons hand. Klaar om eruit te springen. Ronald kan echter precies voor de deur parkeren. Ik stuur Pieter naar binnen voor een trolley. Maar de portier staat al klaar. Als een geoliede machine staan we binnen één minuut met onze spullen op de stoep. Ronald en Jillian gaan de auto naar het vliegveld La Guardia brengen. Pieter, Inez en ik gaan de lobby in. We krijgen kamer 2003.
De kruier gaat mee en brengt alle spullen de kamer in. We hebben een grote kamer. 2 Queensize bedden en een sofabed. We komen even bij en zijn benieuwd hoe laat Ronald en Jillian terugkomen.
Ondertussen heb ik op de kaart alle bezienswaardigheden omcirkeld.
Ronald en Jillian komen om 21:00 uur pas terug. De auto was eigenlijk een uur te laat ingeleverd, maar omdat we zo'n gedoe hadden toen we de auto gingen ophalen, hoeven we niet bij te betalen.
En van La Guardia naar Manhattan is ook wel een dingetje. Maar goed wij zitten er klaar voor. We gaan de stad in.
Eerst naar het Empire State Building. We gaan met de metro. Even een paar keer vragen, maar dan hebben we de goede. Bij het Empire State Building is de wachtrij ongeveer een uur. Ik heb thuis al een voucher gekocht, maar we moeten evengoed in de rij. Eerst door de veiligheidscheck, dan naar de kassa en dan weer in de rij voor de lift. De eerste lift brengt ons naar 80ste verdieping. Je voelt hier bijna niets van. Voor de volgende lift weer in de rij en deze brengt ons naar de 86ste.
Je kunt nog hoger naar de 102e verdieping, maar dat kost extra. Het is goed. We zijn dus op de 86ste verdieping. Je bent dan op 320 meter hoogte. Het uitzicht is gaaf. Alle lichtjes van de stad. Het verkeer onder ons. We zien ook nog het vrijheidsbeeld. Maar vooral het Chrysler gebouw is prachtig. Het bovenste topje is nu wit verlicht, maar dat kan er dag verschillen. Ik heb gelezen dat je voor een x-bedrag zelf de kleur kan bepalen.
Om 0:00 uur lopen we weer naar buiten. Ja we weten het, het is echt te laat. Maar de eerste dag wilden we dit toch ervaren. Snel even naar de Mc.Donalds de eerste keer sinds we in Amerika zijn. Jillian vindt de mensen allemaal maar vreemd die er nog zitten. Ik vraag of ze hier nog steeds wil wonen. Ja hoor!
Ja en dan lopen we ook nog even naar Times square. We hadden het allemaal groter verwacht. De lichtreclames vliegen ons om de oren.
We zien het theater waar we woensdag naar de Aladdin musical gaan. Er zijn hier bijna alleen maar theaters. 42nd Street zit bij Times Square.
We roepen om het hardst. Kijk de M&M-reclame en kijk!
Het is wel cool hoor om hier te staan. Wat we thuis altijd op televisie zien, nu staan we er zelf middenin.
We lopen nog even langs de Disneystore. Helaas voor Inez is deze net dicht. Het is bijna 1:30 uur. We gaan snel naar het hotel. Het is echt een lange dag geweest. Nog even het verslag afmaken. Het is nu 2:00 uur en krijg net een appje binnen van Gerardine dat ze zit te wachten op dit verslag. Dus bij deze.
Liefs van ons uit New York. Er lopen hier een aantal mensen heel blij te zijn. Helaas zien we alleen maar shirts met I love New York. Maar voor ons is het: We love New York !!!

• 29 April 2014 - 09:14

Mariska:

Gewoon weer leuk om te lezen!!!;-)
    Veel plezier in New York!
    Groetjes van ons allen X

• 29 April 2014 - 09:41

Papa En Mama :

Astrid en Ronald Pieter Jillian en Inez wat een super leuke vakantie ,iedere morgen weer zo,n leuk reisverslag je krijg er zelf zin in om op vakantie te gaan Astrid wat doen jullie veel je moet er vast nog een keer naar toe en wat meer tijd ,maar de eerste keer is altijd het mooist geniet nou dat doen jullie wel ,voorzichtig we kijken uit naar de foto,s liefs papa en mama opa en oma

• 29 April 2014 - 10:24

Kea:

Oh Assie....ben echt jaloers aan het worden hoor!! Wat een supergave vakantie. Geniet maar lekker van het prachtige NY!! xx

• 29 April 2014 - 15:45

Gerardine:

Goedemorgen
    Heerlijk om te lezen hoe jullie van alles genieten en ook iedere minuut uit jullie vakantie halen. Sta er van te kijken hoe Inez het ook allemaal vol houdt. Veel plezier weer vandaag!!!

• 29 April 2014 - 20:15

Tekla:

Het klinkt allemaal heel erg leuk wat jullie allemaal aan het doen zijn. Je hebt je roeping gemist Astrid Misschien een idee om je om te scholen als reisverslaggeefster? Twee vliegen in een klap. Reizen en geld verdienen.

• 29 April 2014 - 23:20

Bianca:

Yes jullie droom in vervulling, New York! Het blijft rennen en vliegen en dat maakt de verhalen wel super boeiend. Ik zeg alleen maar leuk leuk leuk. Ik begin ook lichtelijk jaloers worden.....!!! As, Ronald en kids genieten en heel heel heel veel plezier in NY. Groeten uit Limmen.