Pancakes, Misty, pech, (ijs)beren, New Hampshire - Reisverslag uit Seabrook, Verenigde Staten van Astrid Mulder-Krom - WaarBenJij.nu Pancakes, Misty, pech, (ijs)beren, New Hampshire - Reisverslag uit Seabrook, Verenigde Staten van Astrid Mulder-Krom - WaarBenJij.nu

Pancakes, Misty, pech, (ijs)beren, New Hampshire

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

26 April 2014 | Verenigde Staten, Seabrook

Vrijdag 25 april, we zijn nu één week in Amerika en beginnen dat wel te voelen. De vermoeidheid begint toe te slaan.
We hadden dus een nostalgisch huis uit 1800 bijna voor onszelf. We hebben uiteindelijk heerlijk geslapen in een heerlijk bed. De houten planken van het huis zijn vannacht bijna doorgezaagd door Inez. Wat lag zij te snurken tussen ons in.
Het nadeel van een strak schema is dat we niet kunnen uitslapen, dus de wekker ging vanochtend gewoon om 7:30 uur af. Allemaal onder de douche. Douchen in een ouderwets bad op pootjes met niet alleen een douchegordijn erom heen, maar ook nog echte overgordijnen daar weer omheen.
Toen we beneden kwamen wachtte ons een verrassing. De tafel was zo mooi gedekt met prachtig servies en bestek. Verse bloemen op tafel en voor iedereen stond een bordje vers fruit klaar. Toen er een jong meisje kwam vragen wat we wilden drinken, vroegen we natuurlijk gelijk of zij boven ons had geslapen. Nee dat was iemand anders. Dat was Misty. Nou dat vonden de kinderen toch ook wel weer verdacht. What's in a name!
Ha ha. Maar goed het menu vanochtend was vers gebakken pancakes. Hier lagen weer verse bramen bij. Ook kregen we een kannetje syrup. Dit is een soort siroop die lokaal uit de bomen wordt opgevangen. Heerlijk bij de pannenkoeken.
Ook stond er nog een soort van suikerbrood voor ons klaar. En de mensen waren zo aardig. Echt een top overnachtingsadresje.
Voordat we gingen nog even met z'n allen op de foto in de schommelstoelen op de veranda.
Dit stond nog op mijn verlanglijstje, net als de kids in een gele schoolbus krijgen.
Afijn eerst op weg naar de teddyberenfabriek. Maar we hebben dus een probleem. Ronald ziet nl. op de boordcomputer dat de rechter achterband weer iets leeg gelopen is. Er blijkt een enorme spijker in te zitten. Pech! De eigenaresse van de B&B belt voor ons Hertz. Hertz doet eerst moeilijk, maar de eigenaresse overtuigt hun ervan dat de mensen in Vermont de band kunnen maken en via een creditcard betaald willen worden. Geen probleem. We besluiten snel even naar een soort tankstation te gaan. De man geeft aan dat hij de band niet kan maken en raadt ons aan om naar een bandencentrum te gaan voor een nieuwe band. Dit gaat Ronald doen. Ik loop terug naar de B&B waar de kids nog zijn. De eigenaresse brengt mij en de kinderen naar de teddyberenfabriek, zodat we deze alvast kunnen zien.
Pieter, Jillian, Inez en ik krijgen een erge leuke rondleiding van Mark. Mochten we de rondleiding leuk vinden, dan was zijn naam Mark. Was het niet leuk, dan moesten we de naam Britney Spears opgeven. Hij had wel humor. In de winkel waren allerlei beren in alle soorten en maten te koop. Inez heeft nog even thee gedronken met een paar beren. En de meiden hebben ook alle beren geaaid.
Ronald sms-te ondertussen dat er geen band voorradig was. Niet te geloven. Alle Amerikanen rijden in mega-auto's met mega-banden. En er is geen band te vinden. We kunnen nog steeds rijden in de auto, maar het is geen veilig idee. Ronald haalt ons op de fabriek en rijdt weer richting de B&B. Daar maken we ook kennis met Misty. Ze moet erg lachen om onze freaky-night-verhalen over haar. De eigenaresse heeft een vriend die een garage heeft in Burlington. Hij kan misschien iets regelen. Hij blijkt uiteindelijk zo'n band op voorraad te hebben. De eigenaresse rijdt voor ons uit naar de garage. Erg lief allemaal.
Als we staan te wachten op de auto komt er een schoolbus voorbij. Even gezwaaid en de kinderen mochten in de bus plaatsnemen voor een foto.
De Amerikanen zijn op een uitzondering na allemaal even aardig.
Het is 14:00 uur als de band vervangen is en we kunnen doorrijden naar de Ben&Jerry's ijsfabriek. We gaan ervan uit dat er om 14:30 uur een rondleiding wordt gegeven, dus we rijden flink door. Precies om 14:27 uur rennen we de fabriek in. Gered.
De rondleiding is niet zo leuk als in de berenfabriek. Dat is natuurlijk onze mening. Op het eind krijgen we nog een ijsje met een nieuw ontwikkelde smaak. Cheesecake met aardbeien. Wel lekker. Pieter en Jillian willen ook nog een cookies-ijsje. Ik loop ondertussen naar een kerkhof waar grafzerken staan met ijssmaken die het niet gered hebben.
We hebben nog een aardig ritje voor de boeg. Dus we rijden om 15:30 uur weer weg richting de staat New Hampshire. Het autorijden begint wel een beetje op te breken. Ik bel in de auto alvast de kapitein voor de walvistocht om onze optie te bevestigen. Helaas de tocht gaat niet door. Het zal morgen niet echt mooi weer worden en er komt veel wind. Dus varen ze niet uit. De eerstvolgende keer dat ze uitvaren wordt donderdag. Dan zijn wij in New York. Het is geen optie om even heen en weer te gaan met een trein. Dus dit wordt niets. We hebben het gevoel dat het vandaag niet mee zit.
We rijden rond 19:00 uur Newburyport in. Een stadje aan de kust van New Hampshire. Ik had op internet een soort van Bed&Breakfast gevonden. Als we eraan komen is er niemand thuis, maar de deur staat open. Dus we wachten op de eigenaar. Als we een briefje zien liggen met een telefoonnummer erop, besluit ik dit nummer te bellen. De eigenaar heeft wel een kamer, maar niet voor een familie. Helaas.
Op naar een ander hotel. Dit wordt ook niets.
De tomtom geeft nog een Holiday Inn aan in een stadje iets verderop. Daar zitten we nu, ook al heeft het totaal niet de charme van ons overnachtingsadres van gisteravond. We hebben in ieder geval een bed.
We besluiten nog even een pizza te halen. Op internet nog een ander adres gevonden voor een walvistocht, maar morgen eerst maar even informeren of deze wel gaat. We hebben de miles per hour omgerekend naar onze windkrachtmaatstaven. 15 miles zou moeten staan voor windkracht 4. Volgens ons valt dat mee. Maar wie weet spookt het hier wel harder op zee dan bij ons. Als we allemaal ziek worden, is het ook niet fijn. Dus wordt vervolgd of geannuleerd. JAMMER!!!
Inez dacht vanavond nog even te gaan zwemmen. Maar bij ons is het lichtje nu wel uit. Het is 22:00 uur. Ronald ligt al te slapen
Dus mensen ik ga afronden. Jullie allemaal een gezellige oranje Koningsdag met veel zon. Geniet van de fietstocht en het park.
Bye.

• 26 April 2014 - 09:12

Bianca:

Goedemorgen, wat een pech!!! Ik hoop voor jullie dat de walvissentocht toch nog doorgaat. Ik leef mee met alle belevenissen en keek uit naar deze dag. Dit is persoonlijk voor mij een ervaring die hoog op mijn verlanglijstje staat. In Zuid-Afrika ben ik dit ook misgelopen. Ik snap de vermoeidheid, want wat een druk programma met veel indrukken. As blijf schrijven, want het is geweldig om te lezen. Wij maken ons op voor een zonnige Koningsdag en zal aan jullie denken. Veel plezier weer..... Dikke kus van mij en de mannen.

• 26 April 2014 - 15:24

Papa En Mama :

Lieve luitjes wat weer een pracht verhaal Astrid en Ronald , wat leuk van die eigenaressen dat ze jullie zo goed hielp , en nu rijdt je weer veilig , die walvissen tocht gaat misschien morgen door , en Inez heeft mama nog een beer voor je gekocht , in Limmen is het heel gezellig en mooi weer veel mensen waren er aan het eten bij Dirk van der Steen , doen voorzichtig , en controleer alles voor je weg gaat je komt er meestal niet meer terug ,liefs en een dikke kus van ons papa en mama opa en oma

• 29 April 2014 - 10:41

Ingrid:

Jammer dat de walvissen niet door konden gaan. Maar As je hebt de planning zou gemaakt dat jullie je volgens mij geen moment vervelen. Wat een leuke dingen ondernemen jullie. Een echte belevenis. Het is heel erg leuk om het zo lezend mee te maken. Doet mij weer herinneren aan de tijd dat wij in Nieuw Zeeland zaten.
    Tot gauw. Groetjes Ingrid